Απάντηση ΕΟΠΥΥ - 20-6-2019

Σε απάντηση καταγγελιών που είδαν το φως της δημοσιότητας και κάνουν λόγο για στάση πληρωμών στα ατομικά αιτήματα ειδικής αγωγής ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. απαντά τα εξής:

  • Ο Οργανισμός αποζημιώνει, και θα συνεχίζει να αποζημιώνει, τους γονείς που τα παιδιά τους χρειάζονται θεραπείες ειδικής αγωγής.
  • Από 26/2/2019 έως και 18/6/2019 έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά 38.754 ηλεκτρονικά αιτήματα ειδικής αγωγής στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Έχουν εγκριθεί 35.450 αιτήματα, έχουν απορριφθεί 764 αιτήματα, είναι σε εκκρεμότητα 1099 αιτήματα και έχουν επιστραφεί για συμπλήρωση στοιχείων 1441 αιτήματα.
  • Έχει γίνει αρχικός έλεγχος σε όλα τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί μέχρι και 10/6/2019, ενώ παράλληλα με την ολοκλήρωση των ημερήσιων αιτημάτων γίνεται έλεγχος των σοβαρών καταστάσεων (π.χ. νοητική υστέρηση, αυτισμός, τετραπληγία), κατά προτεραιότητα.
  • Επιπλέον έχουν ελεγχθεί 4040 χειρόγραφες γνωματεύσεις που εκδύθηκαν από 1/2/2019 έως και 25/2/2019.

Όσον αφορά τις αποζημιώσεις οι Γ1Ε.Δ1. εκκαθαρίζουν τα αιτήματα μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Ν.4606 «Σύσταση, συγκρότηση και αρμοδιότητες της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης και άλλες διατάξεις» (άρθρο 13, Δαπάνες ασφαλισμένων Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), με τον οποίο δινόταν η δυνατότητα στον Οργανισμό να αποπληρώνει απευθείας τους δικαιούχους για τα ατομικά αιτήματα.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ξεκινήσει να εκκαθαρίζονται όλα τα αιτήματα που έχουν κατατεθεί στις Περιφερειακές Διευθύνσεις (ΠΕ.ΔΙ.) του Οργανισμού από την 1 η Νοεμβρίου 2018 οπότε και ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου Ε.Κ.Π.Υ. (Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας) και ανάλογα με το προσωπικό που διαθέτουν αποζημιώνουν τους ασφαλισμένους. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν ΠΕ.ΔΙ. οι οποίες έχουν εκκαθαρίσει το σύνολο των αιτημάτων που είχαν συσσωρευτεί και πλέον αποζημιώνουν σε πραγματικό χρόνο. Υπάρχουν ωστόσο και ελάχιστες ΠΕ.ΔΙ. που, λόγω έλλειψης προσωπικού, αλλά και του πλήθους των κατατεθέντων αιτημάτων, έχουν ολοκληρώσει τις εκκαθαρίσεις του Μαρτίου και προχωρούν στον Απρίλιο με στόχο μέσα στο καλοκαίρι να ολοκληρώσουν την εκκαθάριση όλων των αιτημάτων.

Σε κάθε περίπτωση η γενική εικόνα δεν δείχνει σε καμία περίπτωση ‘στάση πληρωμών’ αλλά αντιθέτως μια τεράστια προσπάθεια του Οργανισμού να καλυφθούν χαμένοι χρόνοι, που δεν δημιούργησαν οι υπηρεσίες του Οργανισμού αλλά η μετάβαση σε μια νέα διαδικασία έγκρισης των παροχών.